ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سخنگوی صنعت برق به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد | جریمه‌ای معادل ١٠٠ برابر نرخ انرژی روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال مصرف شده است سال گذشته در مشهد ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کردند افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارگران، خط مقدم جبهه اقتصادی هستند شاخص بورس برای چهامین روز متوالی منفی شد + نمای پایانی بازار (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارِ گرانِ کارگران، ارزان تمام شد+ فیلم دلار گران شد، حباب سکه را هم بیشتر کرد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) تولید اتوبوس ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سال گذشته کمتر از ۱۰۰۰ دستگاه بوده است | کاهش رشد اسقاط با ممنوعیت واردات انجام ۲ پرواز فوق العاده برای روز ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مسیر تهران به مشهد اجاره واحد‌های میلیاردی در کوهسنگی مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) باید‌ونباید‌های تشخیص کالای تقلبی در بازار لوازم یدکی خودرو مشارکت ۸۹درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهام تسلا به دلیل شایعات مربوط به قرارداد چین افزایش یافت ویدئو | چه تعداد بیکار در کشور داریم؟ قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | نوسانات همچنان گریبان‌گیر خودرو‌های داخلی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در کارگاه‎ها ارزخواری مونتاژکاران خودرو کار دستشان داد | دستور وزیر صمت برای بررسی موضوع افت ۷۰ درصدی تولید زعفران | افغانستان صادر کننده زعفران ایران به جهان چرا نیمی از متقاضیان نهضت ملی مسکن منصرف شدند؟ ۳ هزار میلیارد تومان پول حقیقی از بورس در فروردین ماه ۱۴۰۳ خارج شد شرایط دریافت وام ۱۰ تا ۳۰۰ میلیونی +جزئیات سوءاستفاده از کارگران در قرارداد‌های کاری موقت
سرخط خبرها

بی‌ثباتی و رکود در بازار خودرو مشهد

  • کد خبر: ۱۵۷۷۹۹
  • ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲
  • ۱
بی‌ثباتی و رکود در بازار خودرو مشهد
بازار خودرو این روز‌ها در رکود به سر می‌برد. قیمت خودرو‌ها ثبات ندارد و همین موضوع خریدار و فروشنده را سردرگم کرده است. علاوه بر وضعیت قیمت دلار، مصوبه شورای رقابت مبنی بر افزایش قیمت خودرو توسط نمایندگی‌ها نیز بر این بی‌ثباتی قیمت تاثیر گذاشته است.

به گزارش شهرآرانیوز، به نمایشگاه‌های خودرو در سطح شهر سری زدیم و نظر نمایشگاه‌داران را در خصوص وضعیت بازار و قیمت‌ها جویا شدیم.

از روز پنجشنبه هر خودرو بیش از ۱۰ میلیون تومان گران شده است

یکی از نمایشگاه‌داران اظهار می‌کند: خرید و فروش خودرو بسیار کم انجام می‌شود. مردم بلاتکلیف هستند، زیرا قیمت کارخانه مشخص نشده است.

وی با اشاره به مضوبه شورای رقابت در خصوص افزایش قیمت خودرو توسط نمایندگی‌ها تصریح می‌کند: این موضوع قطعا بر قیمت خودرو تاثیر خواهد داشت. به محض اینکه کارخانه اعلام کند از فردا قیمت‌ها افزایش خواهد یافت. جو روانی این موضوع هم بر قیمت خودرو تاثیر گذاشته و از روز پنجشنبه تاکنون هر خودرو بیش از ۱۰ میلیون تومان گران شده است.

هر کس خودرو فروخته ضرر کرده است

یکی دیگر از نمایشگاه‌داران می‌گوید: وضعیت بازار خودرو از دست خارج شده است. خرید و فروش انجام می‌‎شود، ولی هر روز یک قیمت است. زمانی که بازار هیجانی باشد، فروشنده و خریدار زیاد است.

وی ادامه می‌دهد: هر خودرویی که می‌فروشیم باز باید مبلغی روی آن بگذاریم تا بتوانیم همان ماشین را بخریم. هرکسی فروخته ضرر کرده است.

نمایشگاه‌دار دیگری با بیان اینکه وقتی نوسان وجود دارد خرید و فروش خودرو انجام نمی‌شود، عنوان می‌کند: روزی که قیمت افزایش پیدا می‌کند مردم به بازار می‌آیند و روزی هم که کاهش پیدا می‌کند، خبری از خریدار و فروشنده نیست. ما مجبور هستیم به دلیل نوسانات قیمت خودرو را نگه داریم و آن را نفروشیم.

یک خودروی ۶۳۰ میلیون تومانی به ۷۸۰ میلیون تومان رسیده است

یکی دیگر از نمایشگاه‌داران می‌گوید: در حال حاضر بازار ثبات ندارد، فروشنده داریم، اما خریدار نداریم. وضعیت بازار آرام و ملایم است.

وی اضافه می‌کند: قیمت‌ها بعد از عید رشد داشت مثلا یک خودروی ۶۳۰ میلیون تومانی به ۷۸۰ میلیون تومان رسیده، اما خریدار واقعی در بازار وجود ندارد.

یک نمایشگاه‌دار دیگر با اشاره به اینکه بازار در رکود کامل است، بیان می‌کند: قیمت‌ها مقداری افزایش پیدا کرده، اما خریداری وجود ندارد.

ثبات قیمت خودرو تا انتهای بهار

در ادامه به سراغ حسین حسینی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل مشهد رفتیم. با وجود اینکه نمایشگاه‌داران خودرو از بی‌ثباتی قیمت خودرو در بازار صحبت می‌کنند، اما رئیس اتحادیه بیان می‌کند که قیمت تا ابتدای تابستان ثابت خواهد ماند. 

وی در گفتگو با شهرآرانیوز در خصوص وضعیت بازار خودرو در مشهد اظهار کرد: در حال حاضر خرید و فروش خودرو در بازار انجام نمی‌شود و قیمت‌ها نیز ثابت است.

وی بیان کرد: در سه ماه ابتدای سال قیمت خودرو ثابت خواهد بود، ممکن است مقداری کاهشی باشد، اما افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

حسینی گفت: نمایندگی‌ها برای ایجاد رقابت، قیمت خودرو را افزایش خواهند داد، اما در بازار خبری نیست. شورای رقابت افزایش ۳۰ تا ۷۰ درصدی قیمت خودرو توسط نمایندگی‌ها را تایید و تصویب کرده که می‌تواند بر بازار نیز تاثیر داشته باشد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل مشهد افزود: خرید و فروش خودرو فصلی بوده، قبل از سال خریدار و بعد از سال فروشنده زیاد است. فعلا با توجه به اینکه تعطیلات نوروز بوده فروشنده زیاد و خریدار کم است که این باعث ریزش بازار می‌شود.

وی با بیان اینکه فعلا در بازار خودرو افزایش قیمتی نخواهیم داشت، عنوان کرد: زمانی که عرضه و تقاضا برابر نباشد، قیمت خودرو تغییر نخواهد داشت. با وجود اینکه قرار است نمایندگی‌ها قیمت خودرو را افزایش دهند، اما چند روزی در بازار کاهش قیمت داشتیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
متین
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
0
0
اگر تقاضایی وجود ندارد پس گران شدن خودرو بسیار مسخره است و اگر همینطوری پیش برود باید فرض را بر این گذاشت که تمام نمایشگاهداران برشکست شوند
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->